Jan 14, 2013

PrinsessaVanessa goes Crash-Diet

Idag inleds min 7-10 dagars fasta. Är lite nervös, men har väntat och lovat detta rätt länge nu, så idag smäller det! Jag skall testa den omtalade citronsaftkuren, eller hollywood dieten som den också kallas där jag skall detoxa min kropp genom att enbart dricka en dryck gjord på vatten, sirap, citron och cayennepeppar. Har lagt upp 7 dagar som mitt mål, men ifall det känns bra och jag fortfarande är vid liv efter sju dagar så kanske jag pushar på till tio. Det återstår att se.


Sirapen som man skall använda är en ekologisk sirap gjord på lönn- och palmsirap.

Citronsaftkuren är en enkel och effektiv fastekur som på ett naturligt sätt renar kroppen. Den  utvecklades av naturläkaren Stanley Burroughs från Hawaii för över 30 år sedan. Huvudändamålet med denna fastekur är att rena och befria kroppen från slaggämnen som samlats i kroppen. Genom det låga kaloriinnehållet kan Citronsaftkuren också användas för viktkontroll. 

Det kommer att bli kul att få renat sin kropp, men också kul ifall julmagen försvinner.
Man kan till och med gå ner 6 kilo i veckan.

Beyoncé använde denhär kuren innan hon skulle filma in Dreamgirls.












Informationen är tagen Härifrån, där kan ni också läsa mera om fastan.

5 comments :

  1. Oj det låter tufft! Har bara testat att fasta en gång i mitt liv.... i 3 dagar stod jag ut :-)

    Tror att man kan må rätt dåligt de första 3 dagarna men att det sen blir bättre!

    Lycka till!
    Kram Malin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har också hört att de tre första dagarna är värst då kroppen ännu mår dåligt av en massa gifter :D hoppas att jag står ut. :D har det värsta framför mig.. hihii <3 Kramar

      Delete
  2. Oh, tokfia :)

    Jag kan nog vara för rening, men 6 kg i veckan låter som att man smäller upp allt igen när man avbryter kuren..jag tror på att fett förbränns genom träning och vettig kost, för ett långvarigt resultat :)
    Men nu ska jag inte vara sån :)kanske motbevisar du mig :)?
    Önskar dig lycka till :)

    kramar Åsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är nog sant att de kilona som försvinner kommer tillbaka snabbt. Gör dethär mest för reningen :D Men kul är det ju om man kan vara smal en vecka eller så innan man smäller upp igen :D hihii :D

      Delete
    2. Kanske sen om man börjar äta vettigt efteråt och uppnått en målvikt, så då man det hålla. Jag hoppas på att denhär reningen skall ge mig motivation till att leva ett sundare liv.

      Delete

Lämna gärna en liten kul kommentar om du har tittat in!